Saturday, November 14, 2009

< TOWER 13 >


yo! semalam kyddlidd watch the last episode of tower 13..best~
karakter dlam citer tu ok.especially Johan Ariff.. mengisahkan Adam Bakhtiar yang disoal siasat polis selepas berlaku pembunuhan di Menara Emerald. Dia bertugas sebagai pengurus bangunan itu dibawa ke balai polis untuk membantu siasatan diketuai Detektif Malik Ridhuwan.
Adam memulakan cerita bahawa pembunuhan yang berlaku disebabkan oleh entiti misteri seperti roh atau makhluk halus. Detektif Malik tidak percaya sama sekali pada cerita Adam, namun untuk meyakinkan beliau, Adam mula membuka cerita kematian misteri kemalangan yang berlaku di sekitar bangunan itu.
Ia bermula dengan kisah pasangan muda, isteri yang didera suaminya, Natalya dan Imri. Sejak berpindah, Natalya menjadi fokus utama dalam kejadian berhantu, bermula dari bilik air terutama di tab mandi.

Pada masa yang sama, Adam didatangi Ustaz Khalil yang sedang mengumpul dana surau dari penghuni Menara Emerald. Adam mengusir ustaz terbabit dari kawasan kondominium itu kerana ia kawasan persendirian.
Citer dia about bangunan 13 yang dibina atas dasar nak duit je tanpa memikirkan keselamatan penduduk.
Bos asal menggunakan barangan terpakai buat bangunan tu..
after that, manager dia ada dua orang, johan Arif and Adam bakhtiar.Adam bakhtiar tu kira tamak n sekongkol dengan Bos besar tu, akhirnya dia bunuh Johan Ariff n Anaknya Iman.
Bangunan tu berhantu sebab semua roh kat dalam bangunan tu nk minta justice for them.
leader of ghost, Johan Ariff la..
from the first citer, Adam tu bukn lah nama hantu yg disoalsiasat oleh Detektif, Detektif tu ingt
Johan tu adalah Adam Bakhtiar.last episode barulah tau..the big boss get possesed by Adam Bakhtiar soul~
camtula ringkasan citer Tower 13..

ni salah satu hantu yg seram..menjadi~

Actor Actress dia aku jarang tengok..firstly Johan Ariff tu..

No comments:

Post a Comment

STRANGER 2/SECRET FOREST SE 2 LEAVES THEIR FANS HUNGRY FOR SEASON 3.

Secret Forest (Stranger) season 2 end at 4th October 2020 with our favorites Prosecutor Hwang Shi Mok was again transferred to a suburban ar...