Thursday, October 29, 2009

PREVIEW COMIC !!!!! LIDD DIE~


HEHEH..all of it are the sneakpeak from Lidd's manga..here some review that Lidd try to upload n show to others~mite-mite..~if u guys have any comment, just leave the comment~TT.TT..Lidd need some improvement~ whatever..better just maintain~KIDROu_

SHINA-RYU-SHIN

ShinaRyuShin

Here the short synopsis of ShinaRyuShin >>

>> story tentang 3 orang yang mempunyai tiga atitud yang berbeza. tapi mereka seolah telah terikat dengan satu rantaian takdir yang unik.. their relationship begin with a simple greeting "

No Introduction-No Explaination-No Asking..
hanya pandangan..

" PERSAHABATAN YANG BERMULA DARI SEBUAH KISAH PENGEMBARAAN" Prolog bagi SRS story..

(skrip dan ilustrasi : lidd amks)

WAYS

SINOPSIS "WAYS"

" Dunia ini terbahagi dua..di mana dimensi pertama membawa kepada kepelbagaian emosi yang cantik..manakal dimensi kedua...membawa kepada ..emosi yang tunggal dan sunyi..
pertemuan dua dunia ..menyatukan insan yang berbeza.."

Simple explaination~.~ mengisahkan 2 remaja yang bertemu dengan seorang remaja lelaki dari dunia yang berbeza. Namun, perbezaan itu tidak menjadi masalah.sehinggalah suatu hari, segala yang tidak diduga terjadi..dapatkah ketiga-tiga mereka bertarung demi mengubah takdir?

(satu masalah lagi..disebabkan jalan citer ni agak rumit..so..sambungannya still dalam pemprosesan>>adegan bertarung tu yg tengah learning lagi nih!)

(skrip dan ilustrasi : lidd amks)


BORN

Sinopsis "Born" (skrip : Kydd) (Comic : Lidd)

Born merupakan prolog bagi "Deviant" (Kydd komik) Lidd hanya mempersembahkan prolog komik tu (special drawing from Lidd).
"seseorang berkata...."
"jika ada takdir diantara kita..."
kita pasti bertemu.._Ariel"

"Tak!! aku akan pastikan kita bertemu!!_Axel"

10 YEARS BUT ONLY 10 MINUTE.
SINOPSIS "10 YEARS BUT ONLY 10 MINUTE"

Vein Miller dan Rein Miller>> sepasang budak kembar yang dianugerahkan dapat melihat masa depan dan lampau.

" Dunia ini seimbang, malam dan siang..kehidupan dan kematian..kehadiran kita hanya akan mengganggu keseimbangan dunia..kerana kita mampu mengubah kehidupan lampau dan akan datang.."

rasanya..baca "tag" tu pun dah tau tentang apa kan? citer ni hanya ada 4 "chapter"..

(skrip dan ilustrasi :lidd amks)
MY GIRL
Sinopsis "MY GIRL"

Shieve Inque, seorang pelajar yang memegang jawatan sebagai pengawas. Seorang yang agak pendiam dan boleh dikatakan agak membosankan~.~(memang membosankan!) dalam diam, menyukai Mika..the ganazz girl in class..shorty..haha..and then? just read it..

p/s>> ni first time Lidd buat citer "luvey-duvey"..n really no pengalaman!
so, just try je..bolehla..bila baca balik..nak muntah pun ada!

(skrip dan ilustrasi : lidd amks)

haha..actually..all this comic lama dah siap..tapi..disebabkan lidd agak pemalas orangnye..tengok je komik? -blurrrrrrrrr-------------not in mood..
atleast..lidd sempat siapkan half komik ni untuk dibukukan..(selamat x buat jadik bungkusan nasi lemak)hahah..TT.TT..apapun..masih ada 4 lagi komik yang still x siap..yg terbaru..?ada..?memang ada!

No comments:

Post a Comment

STRANGER 2/SECRET FOREST SE 2 LEAVES THEIR FANS HUNGRY FOR SEASON 3.

Secret Forest (Stranger) season 2 end at 4th October 2020 with our favorites Prosecutor Hwang Shi Mok was again transferred to a suburban ar...